Thursday, July 05, 2007

plucking strawberies


memetik sendiri buah strawbery adalah satu lagi perniagaan yang menguntungkan para penanam /petani buah strawbery.. pastinya ianya akan menghapuskan fungsi orang tengah disamping menjimatkan kos-kos yang bersangkutan dengan pemasaran.. nide nampak sepanjang perjalanan dari tanah rata ke kg raja banyak perkebunan menawarkan pengalaman memetik sendiri buah strawberies..
untuk maklumat semua.. pelanggan perlu mendaftar di cashier untuk masuk ke ladang strawberies tersebut, di sanan pelanggan akan di brief terhadap tatacara memetik dan kos yang bakal dikenakan..selalunya (in my case) buah yang dipetik akan ditimbang dengan kadar RM15 bagi setiap 1/2 Kilogram.. jika dibandingkan dengan buah yang siap dipetik yang dijual digerai-gerai biasa dengan kadar 3 bungkus RM10 berat ketiga-tiga bungkusan itu tak sampai 1/2 Kilogram.
Memperolihi pengalaman memetik buah strawberies adalah satu pengalaman yang amat menyeronokan.. kepuasan memilih sendiri terpancar di wajah pelanggan-pelanggan yang datang..
aktiviti ini nide bagi 4 bintang..

1 comment:

arZOoo said...

strawberiiiiiii..uwaaaaa...nak gakkkk nideeeee..slurppppp