Monday, October 02, 2006

bonzai dari batu pahat

satu lagi kegemaran nide adalah bonzai.. tapi malangnya nide tak pandai membentuk pohon menjadi bonzai.. sepupu nide abang sham dan abang rosli memang pandai dalam soal penjagaan dan pembikinan bonzai namun begitu amat liat untuk menjualnya.. berkali nide pujuk dia orang supaya menjual bonzai tersebut tapi jawapan nya tetap sama... sayangg katanya..

agaknya telah termaktub kot orang yang membela bonzai ni memang cam tu sifatnya tak mahu menjual bonzai kerana sayang pada kesenian yang diilhamkan... pada kesabaran membentuk pohon tersebut..pada disiplin dan kesungguhan yang telah diberikan..

nide berkali menyatakan bahawa harga bonzai adalah amat mahal... mereka hanya tersenyum.. kalau nak jual pun pada siapa jawabnya... hmmm itu lah orang melayu.. menunduk merendah diri... pada mereka kesenian yang dihasilkan belumcukupbaik untuk dipasarkan.. mereka tak mahu membanggakan hasil yang telah diusahakan.. sedangkan bagi nide penghasilan mereka adalah setanding bonzai yang dipamirkan di hotel-hotel besar.. di rumah-rumah menteri dan di halaman vip yang nide pernah kunjungi..

u all mesti setuju ngan nide kan bila tengok gambar-gambar nih..
kalau kengkawan ada pasaran yang dapat membantu mereka ni.. nide amat berterima kasih kerana sepupu nide ni bukan lah orang yang kaya.. harapan nide agar dapat mereka ni pulangan keatas kesenian yang telah dihasilkan.. unik kan kalau hadiah untuk bos sepasu bonzai.. hehehehe

No comments: