Tuesday, March 07, 2006

Doa ku

oh tuhan
lindungi aku dari hasutan syaitan dan iblis

kau sucikanlah hati ku
dari perasaan buruk sangka ku pada sesiapa
hapuskanlah dan lenyapkan lah cemburu kesumatku
bahagiakan hatiku pada kurniaan mu kepada insan lain

tuhan ku
limpahkan kurnia mu
agar aku terus dapat memaafkan
lindungilah aku dari perasaan marah dan dendam
lupakanlah ingatan ku pada keaiban insan..
limpahkan lah hati ku dengan kejujuran
dan kekalkan lah kemanisan senyuman ku
sucikan senyuman ku dari senyuman mengejek
sucikan senyuma ku dari senyuman menyindir
sucikan senyuman ku dari senyuman riak

tuhan ku
bersihkan hati ini dari kaldu yang hitam
bersihkan hati ini dari segala kehinaan
bersihkan hati ku pada semua persahabatan
peliharakanlah cinta ku
ampunilah aku yang tak kering dosa ini
ampunilah musuh-musuh ku
ampunilah sahabat-sahabat ku

tuhan ku
bimbinglah aku aga dapat aku membimbing
tunaikan amanahku sebagai seorang insan mu
sesunggunya hidupku dan mati ku hanya untuk mu...

aminn ya rabil alamin

No comments: