Wednesday, November 26, 2008

......berbuat baik kepada isteri.....


alzikrah... jam 0645 hingga 0659 setiap hari berkerja di KL FM memang nide tak miss.. masa tu tengah traveling pergi kerja.. penceramahnya ustd wan sohor bani leman dan ada seorang lagi yang nide lupa nama nya.. almaklum tak seshohor dengan wan sohor hehehehehe..

apa yang nide nak utarakan kali ini dengan harapan mendapat maklum balas dari insan yang diketagori kan sebagai wanita.. hasil dari program alzikrah ini.. pagi tadi 26 nov o8. Program kali ini adalah berkenaan dengan suami dan hadis nabi saw, bergini bunyinya lebih kurang:

"lelaki yang lebih mulia (baik) antara kamu adalah lelaki yang berbuat baik kepada isterinya"

.. sekali pandang memang dah jelas.. tetapi bagi nide yang jahil ni agak tersentak dibuatnya disebabkan sebenarnya nide tak tahu apa makna "berbuat baik kepada isterinya".. skop berbuat baik ini amat luas bagi nide.. jadi nide mahukan maklumbalas atau feed back dari semua pengunjung blog jaketbiru nih untuk melahirkan pendapat masing-masing dan adalah lebih baik memberi contohnya sekali..

.. bagaimana nak berbuat baik kepada isteri??? para isteri sila la jawab.. sebab isteri saja yang tahu bagaimana suaminya berbuat baik pada dirinya...

p/s untung jadi isteri nih... memasak utk suami dah dijanjikan tak masuk neraka..
.....melahirkan anak dah dijanjikan syurga... untunggg nyaaa ....

9 comments:

shitah said...

no comment..kiter lum jadi mini owang.. huhu

abgbest said...

jum shitah wat trial run....hehehh

nide.."berbuat baik kepada isteri" tu..mcm tak ganggu isteri pada mlm minggu laaa biar lah dia berehat bersendirian di rumah (kan dia penat sepanjang minggu kerja) ... nide g la mana2 mlm mgu tu karoeke ke..dangdut ke balik pagi2 pun takpe...

Rajuna said...

berbuat baek kepada isteri adalah selalu dapat membuat keputusan yang baik untuk isteri dan memberikan ruang untuk isteri mengenengahkan pendapat.

ha ha ha
masalahnya saya masih bujang.

SpankHugKiss said...

baby pun single lagi.. hehehe

nide.. nide..

read my blog.. =(

btw, my papa is a good husband. husband contoh..!!!!

everytym my mama marah2 or terpekik2.. papa sabar jer. xpernah dlm hidup baby, baby tgk papa marah kat mama or buat anything yg buat mama marah.. i wish i can get a husband like my papa..

Anonymous said...

jd ker mari sdkn?

rins

jaketbiru said...

shitah..

huh.. tak nak ek bakal hubby buat baik kat shitah???

jaketbiru said...

abgbest...

hehehehehehe.. kalau buat gitu kan abgbest.. nanti isteri lak tak berbuat baik pada nide..hehehehehehe

nide try dah.. wakakakakakakak


Rajuna...
haiiii... welcome..
but your first komen tu tentang membuat keputusan utk istri tu.. plseee... jangan buat.. pengalaman nide menyatakan yang let she do the pilihan... dont interfere.. mahayaaaa...

jaketbiru said...

rinsss...

kerana mu... jadikkkkkk

Anonymous said...

Nide...berbuat baik kpd isteri ialah suami yg selalu bila dipandang isteri akan berbunga rasa bahagia di hati isteri

mama vogue